Γιατί κάποια αεροπλάνα αφήνουν ίχνη και άλλα όχι;
Ορισμένα
αεροπλάνα στον ουρανό αφήνουν “ίχνη” που επιμένουν ή εξαπλώνονται και άλλα
αεροπλάνα, στον ίδιο ουρανό, αφήνουν βραχύβια “ίχνη” ή και καθόλου.
Αυτά τα “ ίχνη ” στην
πραγματικότητα ονομάζονται
contrails, είναι η συντομία του "condensation trails" ή “ίχνη συμπύκνωσης”. Δεν είναι καπνός από τους κινητήρες, ούτε αέρια που μας “ψεκάζουνε”. Τα ίχνη αυτά σχηματίζονται όταν το νερό αναμιγνύεται με υγρό κρύο αέρα τότε συμπυκνώνετε και καταψύχετε σε κρυστάλλους πάγου. Σαν τα αέρια των αυτοκινήτων σε μια πολύ κρύα μέρα. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το καύσιμο των αεροπλάνων είναι η ΚΗΡΟΖΙΝΗ (υδρογονάνθρακας=υδρογόνο και άνθρακας.). Τα αεροπλάνα καίνε στον αέρα οξυγόνο για να παράγουν μονοξείδιο του δισόξινου (H2O) και διοξείδιο του άνθρακα (CO2). Έτσι αφού το οξυγόνο προστίθεται στην μάζα, η καύση 1 λίτρου καυσίμου αεροσκαφών θα παράγει περισσότερο από ένα λίτρο ΝΕΡΟΥ!!! Τα contrails είναι στην πραγματικότητα ένα είδος κυκλικού σύννεφου. Όταν ο αέρας είναι υγρός και κρύος, τα μονοπάτια μπορούν να παραμείνουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, και μερικές φορές απλώνονται.
Αυτή η διαφορά
ανάμεσα στα “ίχνη” που ξεθωριάζουν και τα “ίχνη” που εξαπλώνονται συχνά χρησιμοποιείται ως
απόδειξη της θεωρίας «chemtrail», η οποία δηλώνει ότι τα πιο διαρκή “’ιχνη” (ή
κάποια από αυτά) υποβάλλονται σε σκόπιμη επεξεργασία για κάποιο λόγο. Δείτε την
εικόνα.
Όμως αυτό είναι
λάθος. Τα contrails ή «ίχνη
συμπύκνωσης» μπορούν να διατηρούν τον σχηματισμό τους είτε να απλώνονται.
Υπάρχουν δύο
κύριοι λόγοι για τους οποίους ορισμένα αεροπλάνα αφήνουν ίχνη και άλλα κοντινά
αεροπλάνα δεν το κάνουν. Ο λιγότερο συνηθισμένος λόγος είναι ότι κάποια
αεροπλάνα έχουν διαφορετικούς κινητές. Κάποιοι κινητήρες αφήνουν ίχνη κάποιοι
άλλοι όχι. Στην εικόνα παρακάτω βλέπετε
ένα Airbus A340 (κατασκευή 1991) στα αριστερά να αφήνει
ίχνη και ένα Boieing 707 (κατασκευή 1957) να μην αφήνει ίχνη. Και
τα δύο πετούν στα 33,000 πόδια. Για να δημιουργηθούν αυτά τα ίχνη το αεροπλάνο
πετάει σε ιδανικές θερμοκρασίες και σε ένα ευρύτερο φάσμα συνθηκών.
Ένας άλλος παράγοντας
που μπορεί να καθορίσει την εμφάνιση αυτού του ίχνους είναι η ισχύς του
κινητήρα και ειδικότερα αν αυτό επηρεάζει την θερμοκρασία των καυσαερίων. Στην
παρακάτω φωτογραφία βλέπετε 2 αεροπλάνα. Το αεροπλάνο στο κάτω μέρος μόλις
ανεφοδιάστηκε και έχει θέσει τους κινητήρες σε κατάσταση «αναμονής» σχεδόν
σβηστούς ώστε να απομακρυνθεί από το τάκνερ.
Διαβάστε παρακάτω
τον κυριότερο λόγο για τον οποίο βλέπεται αυτό το φαινόμενο, είναι εύκολο να το
καταλάβετε αρκεί να δώσετε προσοχή σε όσα ακολουθούν!
Τα Αεροπλάνα βρίσκονται σε διαφορετικά υψόμετρα.
Ναι είναι τόσο
απλό. Ο λόγος για τον οποίο ένα αεροπλάνο αφήνει ίχνη (είτε αυτά που παραμένουν
είτε αυτά που διαλύονται) και ένα άλλο όχι, είναι ότι βρίσκονται σε διαφορετικές
περιοχές του αέρα. Για την απλότητα της επεξήγησης θα αναφέρομαι σε αυτές της περιοχές
ως υγρές περιοχές ενώ στις άλλες όπου δεν εμφανίζεται το φαινόμενο ως ξηρές περιοχές, αν και οι διαφορές είναι λίγο
πιο πολύπλοκες.
Όταν το αεροπλάνο
βρίσκετε σε υγρό αέρα, κάνει ένα ίχνος-μονοπάτι, σε ξηρό αέρα δεν το κάνει.
Σίγουρα μπορεί να
αναρωτηθείτε, «μα θα έπρεπε να απέχουν χιλιόμετρα μεταξύ τους;». Η απάντηση
είναι όχι, και αυτό είναι κάτι στο οποίο πρέπει να εμβαθύνω ώστε να γίνει αντιληπτό.
Ο υγρός και ο ξηρός αέρας μπορεί να υπάρχει σε απόσταση λίγων μέτρων το ένα από το άλλο.
Εξετάστε
για παράδειγμα τα σύννεφα παρακάτω:
Μέσα στο σύννεφο
είναι υγρό. Έξω είναι ξηρό. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του εσωτερικού και του
εξωτερικού; Είναι μερικά εκατοστά.
Κοιτάξτε το
κατώτατο σημείο αυτών των σύννεφων, δείτε ότι επεκτείνονται δημιουργώντας ένα
επίπεδο (στρώμα) σε ένα συγκεκριμένο ύψος. Πάνω από αυτό το υψόμετρο υπάρχουν σύννεφα.
Κάτω από αυτό δεν υπάρχουν. Η διαφορά ανάμεσα στα σημεία με σύννεφα και χωρίς
σύννεφα είναι εκατοστά. Αυτά είναι «κουκούλες» χαμηλού υψομέτρου. Ας δούμε και
τα σύννεφα υψηλού υψομέτρου.
Και πάλι είναι σε
επίπεδη στρώση. Και πάλι η απόσταση μεταξύ σύννεφου και μη είναι λίγα εκατοστά.
Αυτή η «στρωματοποίηση»
του αέρα σε υγρές και ξηρές στιβάδες δεν περιορίζεται στα σύννεφα. Ο
Φαινομενικά καθαρός αέρας περιέχει ακριβώς το ίδιο είδος διακύμανσης στα στρώματα!!!
Αυτό απεικονίστηκε πολύ καλά με την εκτόξευση του Solar Dynamics Observatory. Καθώς
ανέβηκε, δεν άφησε «ίχνη» μέχρι που «χτύπησε» ένα στρώμα υγρού αέρα. Άφησε ένα
αρκετά μακρύ ίχνος και μετά ξανά μπήκε σε ξηρό αέρα όπου το ίχνος σταμάτησε.
Έτσι αν ένα
αεροπλάνο πετούσε σε εκείνη την μεσαία περιοχή, τότε πιθανότατα θα άφηνε ένα
επίμονο ίχνος. ΑΝ ήταν πάνω ή κάτω από αυτό τότε δεν θα υπήρχε ίχνος.
Αλλά και πάλι
μπορεί να διαφωνήσετε και να πείτε ότι «τα αεροπλάνα πετάνε στο ίδιο ύψος,
είναι πολύ κοντά…»
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΨΗΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ
Και σίγουρα δεννο βρίσκετε στο ίδιο ύψος με ένα άλλο. Αυτά τα αεροσκάφη
πετούν στα 30.000 και 40.000 πόδια. Ας δούμε πια είναι η οπτική διαφορά γύρω από
αυτό το υψόμετρο.
Νομίζω θα
συμφωνήσετε ότι φαίνονται σχεδόν ίδια. (η εικόνα είναι ζουμαρισμένη με γυμνό
μάτι δεν θα καταλαβαίνατε καμία διαφορά).
Έτσι μια απλή ερώτηση
έχει μια απλή απάντηση:
Τα αεροπλάνα
αφήνουν διαφορετικά ίχνη-μονοπάτια, επειδή τα αεροπλάνα βρίσκονται σε
διαφορετικά ύψη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου